Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Idag har varit

Av Helle Jonsson - 22 oktober 2010 20:34

en produktiv dag på jobbet. Fick mycket gjort. Förstår inte hur det kan ha tagit så lång tid att armera upp några stackars stödmurar, i och för sig har jag hoppat mellan en massa projekt emellan också och har kämpat som en mus för att få ihop en fungerande armering på en "balja" som det ska gjutas fast en bom på. Det har inte varit helt lätt. Jag vet fortfarande inte hur jag ska få plats med all text men det ska jag pilla med nästa vecka. Det var avdelningsmöte idag också så vi fick träffa vår nya avdelningschef. Det ska bli spännande. En helt ny person som ska axla rollen som chef för oss. Både läskigt och spännande. Får se vad han har för nya idéer.

Fick faktiskt en kvart med en UL som är svår att få tag i så vi kunde gå igenom mina frågetecken kring ett projekt och jag fick bra svar så jag kunde fixa till samt maila platschefen våra svar.

Sedan skulle jag åka hem. Gick jättebra. Tog spårvagnen upp till hjalmar. När jag går över torget där åker Grön Express därifrån. MEN jag hade sån tur att det faktiskt två minuter efter det kom en till!!! =D Vi kom ut på E6an och däääär tog det stopp. Det var tydligen en olycka i norrgående riktning vid Angeredsbron. Och det tooooog tiiiiiiid och helt plötsligt släppte kön. Jag håller med G på mitt jobb, det går jättebra att köra i snö med sommardäck, dvs så länge du är ensam på vägen och kan krypköra men är det fler på vägen, VARFÖR sätter man sig i bilen och kör med sommardäck när det är glashalt ute på vägarna? Har folk verkligen ingen livsvilja? Vill de riskera att dö och döda andra? Jag var livrädd att halkan skulle komma före förra helgen då vi var och bytte däck men jag hade tur, halkan kom två dagar efter däckbytet. Jag ville egentligen sätta på däcken direkt i början av Oktober men det har kommit en massa emellan.

Åkte till leksaksbutiken i kungälv för att inhandla en present till Edvin. Det tog en stund att välja. Svårt. Hittade till slut one of my own personal favourites. Vad det var tänker jag inte skriva utifall att F läser min blogg....


Jag hade tänkt dammsuga våran hem idag men min energi tog slut när jag kom hem. Åkte med L på gården ut till deras jordgubbsland och fick med mig ett stort antal jordgubbsplantor hem, så det var bara att plantera dem.


Ätit mat. Glott på tv. Frusit. Badat. Nu tänker jag glo på tv igen.


Ha en bra kväll allihop!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards