Alla inlägg under mars 2012

Av Helle Jonsson - 27 mars 2012 20:54

Vad jag skulle göra om jag vann 1 miljon. Ja nu för tiden kommer man inte långt med den summan, men först skulle jag betala mitt studielån, sedan skulle jag sätta undan det mesta i sparande. Unna mig en resa tillsammans med familjen. Sedan var de pengarna slut =D


Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – En bild på mina/mitt syskon
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.

Av Helle Jonsson - 21 mars 2012 10:15

Vad hände med måndagen och tisdagen?

Än så länge idag har vi väl inte gjort så jättemycket men har ändå hunnit med två blöjbyten, ett klädbyte, lek, bus, mys, frukost, övande på hur man knyter double hammock carry med bärsjalen, http://www.youtube.com/watch?v=mC0wWrpUbDE&feature=related nu ska jag plocka fram Tuvas lunch så den får tina.

Av Helle Jonsson - 19 mars 2012 14:49

och C behövde gå en extra gång till sjukgymnasten så jag och Tuva fick gå ut och gå själva. Men pga blåsten blev det ingen långpromenad. Vi gick och joggade ner till bibblan och MAXI. Sedan gick vi kortaste vägen hem.

Annars då, ja vi är hyfsat friska för tillfället. We like!!! Nu jinxade jag det väl så vi får influensa om två timmar.

Våren kommer och går. Det har varit jättebra väder ett par dagar och sedan har det blivit kallt igen. Vill ha mer sol och värme. Jag är van vid att det kan snöa första helgen i maj men nu är jag också trött på snön och kylan.


Tuva kryper snabbare och snabbare =D När man sätter ner henne på golvet så hinner hon knappt nudda golvet innan hon kryper iväg   Hon reser sig mot det mesta och har fortfarande inte lärt sig hur man tar sig ner så hon slänger sig ner och slår i huvudet nästan varenda gång   jag har haft funderingar på att leta efter en sådan där "hjälm" till henne.


Jag blev lycklig när jag ställde mig på vägen och upptäckte att sedan jag vägde mig senast för ett par dagar sedan hade jag faktiskt tappat nästan ett halvt kilo. Och det behövs. Jag ser inte så jätteöverviktig ut men det är tillräckligt mycket extra kilon på min kropp för att min kropp ska känna av det.

Dum som jag är så har jag slarvat en massa med mina stretchövningar för ryggen så den är stel och bläig. Dumt dumt dumt DUMT. Jag vet det.


Jag har skärpt till mig med övandet på min självkänsla och den har blivit bättre helt klart. Vilket är otroligt skönt eftersom jag avskyr den jag blir när jag har låg självkänsla. Jobbig. Ledsen. Sur och tillknäppt. Jag vill vara glad och sprallig.


Nu tänker jag busa med Tuva och göra mina ryggövningar.  

Av Helle Jonsson - 8 mars 2012 21:55

Bloggtorka dag 6 - Typ av tjejer jag faller för.

Lite småbutchiga är det oftast. Men eftersom jag är som jag är så har jag naturligtvis några som faller utanför den ramen. Christina Ricci och Sandra Bullock har varit två av mina absoluta favoriter väldigt länge. Men annars har det mest varit lite småbutchiga tjejer.


Tänkte tipsa om några av mina favoritbloggar:

http://www.bloglovin.com/m/3319212/397563712/fb

http://superficialragdoll.blogg.se/

http://lindasvanligadagbok.blogspot.com/

http://veganvrak.blogspot.com/


Kommande dagar:

Dag 6 – Typ av tjejer jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – En bild på mina/mitt syskon
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.
Av Helle Jonsson - 7 mars 2012 21:00

Long time no seen. Vad händer? Massor. Ingenting. Vi myser, leker, busar, babysimmar, hon kryper jättebra nu, har fått två tänder, en dunderförkylning så jag fått börja om lite med nattningsrutiner...

Av Helle Jonsson - 7 mars 2012 20:54

Det går lite segt här =D


Dag 5 - Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.

Hmmm. Ja vad skulle det vara? Jo att min rygg helt plötsligt skulle sluta vara så stel efter graviditeten så den helt plötsligt slutar göra ont och slutar "dra". Jag tycker det är astråkigt att stretcha men gör jag det inte varje dag så drar ryggen ihop sig igen, är jag duktig och stretchar en massa så mår ryggen bra, när jag slarvar säger den bläääää. Skulle behöva gå och få den knäckt av osteopaten på jobbet men då måste jag ha någon som passar Tuvis. Jag behöver även gå och få fotvård igen. Tack så mycket graviditeten. Du gav mig en underbar dotter, ryggmuskler som är som fiolsträngar och numera har jag problem med nageltrång på min högra stortå. De två sistnämnda sakerna kunde jag lätt vara utan.




Kommande dagar:

Dag 6 – Typ av tjejer jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – En bild på mina/mitt syskon
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards