Alla inlägg under maj 2010

Av Helle Jonsson - 30 maj 2010 20:19

I fredags jobbade jag till kvart över fyra tror jag klockan var. Tog tåget hem. Eftersom tågpersonalen inte lyckades hitta hur man betalade för cykel ombord så fick jag ta med den gratis ^^

Kom hem. Duschade lite. GJorde mig iordning för att tillsammans med min prins åka till Fia och Danne för att baka pizza samt äta den of course =) God mat, smarrig efterrätt och trevligt prat. Allt möjligt avhandlades. Allt mellan matmissbruk, sockerberoende, barnuppfostran, med mycket mera.


Igår var jag och Cj på dejt. Vi gick och såg I love you Philip Morris. Är det så att den är verklighetsbaserad är det verkligen synd om killen på något konstigt sätt. Filmen var bra och helt klart sevärd. Att se Jim Carrey i sexscener med män gjorde ju inte saken mindre rolig. Nej han är inte sexig för fem öre. En massa gulliga pussar, hångel, dans, kramar. Kärlek. Korkade beslut.

Sedan gick vi till Tukho Thai, våran favorit thairestaurang i Göteborg och åt som vanligt nummer 94. En grön currygryta med tofu. SÅÅÅÅÅÅÅÅ fruktansvärt gott.  Sen åkte vi hem.


Idag har jag spenderat dagen med att bygga bord hos Fia och Danne. Det ena bordet är nästan helt klart och det andra är påbörjat. Massa roligt prat. God lunch. Bärande av saker. Och ännu mer prat.

Av Helle Jonsson - 29 maj 2010 16:59

en liten besvikelse för några dagar sedan. Sen dess har jag av någon urfuckad anledning varit sur och lättretad.

Ikväll ska vi på date. Jag ska skärpa till mig nu och bli en glad Helle igen.


Gick över till Eva och Janne en sväng förut och lämnade de två skivorna med foton ifrån deras bröllop =)


Nähä göra sig iordning kanske?

Av Helle Jonsson - 27 maj 2010 23:15

Jag har gjort matteprov. Finns inget som så snabbt bryter ner mitt självförtroende och självkänsla som att sätta mig framför ett papper med mattetal. Jag har varit riktigt elak mot mig själv ikväll. Inte bra alls.

Av Helle Jonsson - 26 maj 2010 14:00

Jag är rastlös så jag blir knäpp snart. Jag har jättesvårt att fokusera mig. Tror jag är aningen övertrött. Tog lång tid att somna och vaknade återigen flera gånger. Det är samma visa varje vår. Det är för ljust. Jag behöver mindre sömn under vår och sommar men det tar en stund innan kroppen vänjer sig vid det.


Vad händer annars? Ja... Jobba jobba? Typ. Om det är bra väder på fredagmorgon ska jag ta cykeln hela vägen till jobbet. Sedan blir det tåg hem eller om man tar någon av de där bra bussarna som har lastutrymme under bussen.


Jag fick en uppgift jag verkligen ska ta tag i av Kaj när jag var där igår. Jag ska skriva ett brev till en person som betett sig fruktansvärt respektlöst mot mig. jag ska tala om att jag tycker inte att det är ett okej beteende hon visar mig. Och att så länge hon inte tänker visa mig ÄKTA kärlek och ÄKTA respekt så vill jag inte träffa henne. Jag tror ärligt talat inte personen kommer ta till sig ett skit av det jag skriver. Tror inte hon är kapabel till att ta in att hon beter sig som ett stort svin mot folk. Det är ju bara alla andra som är så hemska mot henne. Hon har aldrig gjort något mot någon. Jo tjena. Vet minst en sak som i domstol skulle kunna ge ett fett skadestånd.

Jag har påbörjat brevet men har svårt att hålla mig lugn och neutral när jag skriver eftersom jag blir så förbannad av att tänka på vad människan har gjort mot folk runt henne. Jag skickade ett utkast av brevet till Kaj. Får se vad han säger.

Av Helle Jonsson - 23 maj 2010 18:59

har enbart varit underbar.


Igår var vi på vikingabröllop. Det blev lite försenat pga två saknade personer som var jätteviktiga för själva vigseln. Men till slut kom dem och vigseln kunde genomföras. Det var roligt och vackert och känsloladdat med vacker musik.

Sedan var det goda kalla rätter med bröd. Några olika rökta fiskar och en vad det såg ut som bakad lax. För icke allergiker fanns det falska sniglar vilket är hattar på champinjoner med läskig mögelost i och ett antal andra ostar.

Varmrätten jag fick special var ärligt talat inte särskilt god. De hade tagit lite rotfrukter och champinjoner som smakade gammal fotsvett och haft på något vitt gunk som bara kändes konstigt. Och eftersom jag rätt mätt efter de kalla rätter så åt jag bara lite älg. Sedan var det en lång paus innan efterrätten som tur var. Presentöppning och grejer.

Jag åt saffranspannkaka med Carlshamns luftig visp. Det var gooooooooooott. Saffran är ju nästan knark för mig. Men jag åt inte riktigt så mkt som jag ville eftersom jag och CJ skulle ha överraskningseldshow sen.

Den gick förövrigt skitbra, det var den bästa vi haft hittills. Jag fick min första eldpoirelaterade brännskada strax under högra axeln. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde. Fick ingen riktig fart på vänstra poien när jag svingade den bakom ryggen.

Efter showen åt jag mer saffranspannkaka =D

Det droppade av mer och mer folk. Till slut var det vi (CJ, Hannah, Thorgal och jag) och elfsysslarna kvar. Hannah började bygga ihop figurer av frukterna på bordet och fick ett totalbryt som vi andra också gled in i. Skrattade så vi kiknade. Fick sällskap av Malin också en stund. Vi hade verkligen kul där sista stunden också. Till slut kände jag att det var dags att dra sig om vi ville komma hem i ett stycke eftersom jag började bli väldigt trött.

Kom väl hem runt kvart i ett ett någonting. Åt en smörgås, badade snabbt. La mig i sängen och tänkte titta lite på Simpsons för att ytterligare kunna koppla bort grannens musik. Det tog tio min sen sov jag som en stock.


Idag har jag varit ute hos Fia och Danne och känt mig ivägen när det byggdes bord. Jag tog på mig att springa småärenden som att hämta grejer som vi lämnade på baksidan eftersom det blev alldeles för kallt för att kunna stå kvar där och bygga, hämtade mer vatten, plockade upp flis att spara till tändstickor när vi åker ut på någon mardknad....Fick även borra lite till slut. Bordet funkar helt klart. Lite smågrejer kvar på det sen är det klart.

Då ska det byggas bänkar också =)

Av Helle Jonsson - 21 maj 2010 19:20

Kom hem. Åt mat. Vi gick och handlade. Upptäckte vääääldigt mörka moln över Gtb. Det blixtrade till som sjutton någonstans utanför Gtb, efter en lång stund kom en rejäl knall. Vi skyndade oss ner till Willys och handlade. Vi hann precis komma in innan det började regna litegrann. Sedan blev vädret helt hysteriskt. Det började hagelstorma, ösregna, åska....... Det var riktigt häftigt =) Mest för att jag stod i skydd på balkongen. Grannen däremot, den stackarn drog iväg på en löparrunda innan vädret satte igång så när han kom hem sen såg han ut som en dränkt katt.


Idag har det också åskat. Pyttelite regn. Men inget hagel.


Var och växlade pengar till presenten. De där två är numera kända på Swedbank i kungälv som familjen med skattkistan. Det var så många som hade växlat in pengar igår att deras tior tog slut =D

Av Helle Jonsson - 20 maj 2010 12:15

och undrar varför folk jämt säger Åh vad pigg du ser ut och de menar verkligen att jag ser pigg ut, när jag har sovit jättedåligt flera nätter så jag känner mig som en vandrande zombie. Min kropp är knasig =) Jag är trött men jag sänder ut signaler om att jag är jättepigg.


Dags att börja jobba igen.

Av Helle Jonsson - 18 maj 2010 21:50

Sparrow Delaneys hemliga liv. Skriven av Suzanne Harper.

Jag måste lägga mig så jag säger bara att gillar du att läsa om spöken, se då till att läsa den här boken. Den var oerhört spännande. Jag ville inte lägga ner den

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards