Alla inlägg under juni 2009

Av Helle Jonsson - 27 juni 2009 23:15

kanj ag sitta tyst under diskussioner. Oftast sitter jag och lyssnar och försöker lära mig mer om ämnet som diskuteras eller som idag när jag var så förbannad så jag hade ställt mig och skrikit åt personen som kom med väldigt underliga påståenden. Han tog dock min tystnad som att jag höll med vilket jag INTE gjorde.

Av Helle Jonsson - 21 juni 2009 20:45

Vad har hänt denna nobla dag?

Det var picnic på Ragnhilsholmen så naturligtvis började det regna så fort jag satte handen på porthandtaget. Men vi åkte ut iaf. Mötte upp P och knatade upp till muren. Satt under valvet och fikade en timme innan vi gav upp eftersom det fortfarande regnade. Åkte till gården och tjötade. MB och I kom också så vi pratade andlighet. Mkt intressant diskussion blev det helt klart.

Av Helle Jonsson - 20 juni 2009 23:50

Jag frågade min prins idag, varför gör dem alltid vampyrer till asfula monster eller jättevackra varelser? Jag har personligen aldrig sett en vampyr som var någonstans mittemellan utan antingen är det asfula monster eller helt klart jättevackra erotiska varelse.

Vi kollade Twilight idag. Det må vara en väldigt snäll vampyrfilm men attans vad vackra vampyrer. Och jag förstår faktiskt varför de två huvudpersonerna vann en sån där gyllene popcornförpackning för bästa filmkyss. Den första var oerhört passionerad, på ett sätt jag sällan ser på film. Det ser jämt så mjäkigt ut men den kyssen, that was real passion.


Kort sagt - ja jag gillade Twilight och sks absolut köpa den när jag får råd

Av Helle Jonsson - 17 juni 2009 21:19

Hela förmiddagen var bara äcklig. Internet låg helt nere så några kunde inte jobba, naturligtvis var det ju de som hade mest att göra så nu måste de jobba hela helgen förmodligen för att hinna ikapp. Skojsamt värre. Så dessa personer var aningen sura och minst sagt förtvivlade. En blev skitförbannad när han upptäckte att det inte gick att scanna. Jag klev CJ på en öm tå så vi blev lite osams en stund via sms. Jag var jättetrött och orkade verkligen ingenting.

Sen blev det lunch. Trivselgruppen bjöd på sommarlunch. Alla åt så vi höll på att spricka. Jag var fortfarande proppmätt när klockan var fyra.

Under eftermiddagen blev det rena julafton. Sommarpresenten hade kommit. En svart pikettröja med nya loggan. Tröjan sitter som en smäck. Den får verkligen inte krympa mkt. Då kommer den inte att passa längre.

Sen kom de nya telefonerna med ordern att ladda dem. Så det var bara att montera ihop och in i väggen.

Iväg till optikern etfer jobbet och testa vilken styrka glasen behövde. Tjejen ville först inte sälja den sortens bågar jag hade valt till solglasögonen eftersom det blir sämre passform på glasen när man hade mer än en viss styrka utan hon försökte pracka på mig ett par andra men jag sa ifrån att Nej jag ska ha ett par som är täta. Så hon gav med sig. Nästan 3000kr för glasögonen blev det. Suck. Fick betala en del av det idag eftersom jag hade ju inte så mkt pengar med mig. Får betala resten när jag hämtar glasögonen som förhoppningsvis har kommit tills jag behöver dem som mest - om två veckor.

Sen hem. Ringde en distanshealer och fick healing. Det var häääääftigt.

Sen iväg och handla, iväg till Hannah som påminde mig om att jag hade glömt kakformen *suck* Oh well.

Av Helle Jonsson - 17 juni 2009 06:44

håller varandra om ryggen kommer de förmodligen hitta på något i stil med att hon gjorde kraftigt motstånd och komma undan med även det här. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5393118.ab   poliser ska inte utreda poliser. Det borde en särskild enhet göra men då skulle poliserna åka dit så det sjöng om det jämt så det kan man ju inte införa. Jävla skit. Och så undrar folk varför jag fortfarande är rädd för poliser efter deras idiotiska beteende mot CJ.

Av Helle Jonsson - 14 juni 2009 20:00

No more mister nice guy? öh miss nice chic =D menar jag naturligtvis.

Jag har jobbat mkt på min självkänsla och det har verkligen gått åt rätt håll. Jag har börjat komma ur den där hemska känslan jag hade hela hösten. Hade jag fortsatt i samma hastighet hade jag till slut gått in i väggen, jag är glad över jobbets personliga coacher verkligen sattes in i rätt ögonblick för mig. Det har hjälpt SÅ oerhört mycket. Jag har fortfarande en lång väg att gå. Jag är fortfarande lite feg och konflikträdd men det ska det jobbas med. Jag har börjat den resan mot konflikträdslan. Har en känsla av att jag kommer få en del skit för den första övningen. Men de där personerna har slarvat bort en grej då får de faktiskt ta fram den eller ersätta den. Vi måste ju köoa in en ny och det är ett fullständigt onödigt utlägg för oss. Även om vi har mer pengar i föreningen än någonsin har vi ju inte råd att köpa in nya grejer hela tiden. Särskilt inte när det ens är vi själva som slarvat bort en grej.

Heja på mig så jag orkar fortsätta även om jag får skit!

Av Helle Jonsson - 13 juni 2009 22:21

ett tag. Men det finns inte så mkt att berätta. Jag jobbar. Kommer hem. Äter mat. Tränar någon gång emellanåt. Sover. Det är ungefär så mina vardagar ser ut.

Idag har jag varit effektiv. Jag har rensat ut en massa skräp, varit på tippen med ännu mer skräp, klippt gräsmattan, klippt på utsidan av häcken...Ätit mat. Varit på bio. Wolverine. Hans knivar ger mig välbehagsrysningar efter hela ryggraden. Men det var SÅ jäkla kallt inne på bion. Jag trodde att jag höll på att bli sjuk igen men så sa Hannah efter filmen att hon också frös och det kröp fram att även killarna frös.

Av Helle Jonsson - 13 juni 2009 17:34

underbara? Göra såhär mot en kille och sedan gå fri och få gå på gatorna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5376506.ab 

Sveriges rättssystem är ett oerhört stort skämt och ett stort hån mot folk som blir utsatta för brott

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards