Alla inlägg under april 2010

Av Helle Jonsson - 12 april 2010 12:04

med inflammationer i munnen. Ger det inte med sig före onsdag får jag nog gå till farbror doktorn. Suck.

Av Helle Jonsson - 11 april 2010 20:25

inte varit rolig vare sig före mig själv eller någon annan.


Jar har en inflammation i munnen vilket gjort att jag dumt nog valt att vara sur, hetsig och grinig.

Och trött. Och hungrig. Fundersam. Jag är så trött på pengar. Det är ju tur att jag har den lön jag har annars skulle det vara lite småsvårt att få ekonomin att gå runt. Nu är det precis så vi klarar oss, ibland kan jag faktiskt sätta in en liten sparpeng tom. Sitter hela tiden och försöker komma på sätt att få ner månadskostnaderna. Oftast kommer jag inte på något då vi redan har bantat ner dem så gott det går.


Hjälper ju inte direkt till att höja ekonomiglädjen när bilen återigen behöver in på verkstan. Den här gången pga trasigt avgasrör. Man kan ha roligare för pengarna.

Men men vad gör man? Vi sparar faktiskt pengar emellanåt tack vare bilen. När det är dåligt väder sparar jag pengar på att kunna ta bilen ner till bussen istället för buss hela vägen hemifrån - vad är det för stolpskott som sätter priserna på bussbiljetterna egentligen? Trots att jag använder bilen så sparar jag dagligen pengar på att ta bilen ner till Eriksdal mot om jag skulle åka buss ner dit. Tar jag bussen ner kostar T o R alltså 50kr. Tar jag bilen är kostnaden nere på 25kr på sin höjd T o R.

Ska vi till Falköping båda två är det billigare att ta bilen. Om vi båda köper ett regionen 1 dygn så kostar det 480kr. Det kan vi fylla bensintanken med och vi har ändå halva tanken kvar när vi kommer hem.

Att ta bilen upp till Dalarna är diskuterbar hur mkt man sparar - just nu är det mest min själ - jag klarar inte av att vara utan bil när jag är däruppe. Kan inte jag åka runt som jag vill får jag totalpanik och börjar må skit direkt.

Så trots att jag är miljökämpe efter bästa förmåga så ja jag tar bilen eftersom vi helt enkelt sparar pengar på det och pengar är något vi inte har särskilt mkt av för tillfället.


Nu ska den här trötta surkarten lägga sig i sängen och försöka sova bort halsont, grinighet och en annalkande huvudvärk som legat och hotat med att komma fram hela dagen.

Av Helle Jonsson - 11 april 2010 10:47

Vi åkte till Floby och bytte däck. Björn kollade avgasröret som låtit skramligt den här veckan och naturligtvis måste bilskrället lämnas in till verkstan igen. *censur*


När däcken var bytta, det var kallt som F*N igår om ni missade det, så åkte vi in till Falköping och åt lunch med Rob, sen åkte vi en sväng till CJs moster och hälsade på.

Det är alltid lika trevligt att åka dit.


Åkte hem. Var hemma runt 21 tiden. Däckade i sängen runt 23 tiden tror jag.


Vaknade idag med något konstigt halsont jag inte riktigt kan beskriva med ord. SÅ jag hoppar föreningsliv idag och försöker krya på mig istället. Eftersom avgasröret måste bytas ut så är vi billösa=Helle behöver cykla till och från bussen i Eriksdal så jag behöver vara frisk nu.

Har inte råd att åka en massa svindyr buss.

Av Helle Jonsson - 9 april 2010 19:48

Jag skulle kunna dansa men jag är helt slutkörd hela jag. Känns inte som att det blev väldans massa vila förra helgen som jag egentligen hade behövt men det var helt klart värt det när man fick träffa alla underbara människor. Jag saknar dem hela tiden när jag inte är med dem.Ja vissa saknas ju mer än andra. Några har jag bättre förhållande med när jag inte är där på plats.Men det ena har börjat förbättras.


Annars hade jag jobbat. Sakta för att ha något att göra hela dagen. Det var massage. Jag kom hem. Vi åkte och handlade. Vi kom hem. Jag bytte om till löparkläderna och joggade en vända, bort till segelmakeriet sedan gick jag större delen av vägen hem. En sträcka på 1300meter enkelväg. Säg en kilometer. Kom hem. Åt några viltkorvar och en avocado. Tittade på en dokumentär om The Beatles. Badat. Läst ut en hyfsat bra bok som heter Blodet. I den får man se vad som kan hända om man läser mammas brev och upptäcker saker man egentligen inte ville veta. Nu ska jag däcka framför tvn.


Ha en bra kväll


Av Helle Jonsson - 9 april 2010 12:16


Sol, blå himmel, lunchrast

Av Helle Jonsson - 9 april 2010 12:15



Varmt, gött, sol, lunchrast.

Av Helle Jonsson - 7 april 2010 12:55

vad som hände med min må-bra-bok härinne så kände jag att det blev för personliga saker som behövde skrivas upp, så den har jag lagt ner och skriver för hand enbart för mig själv i min må-bra-bok.

Jag kan säga så mycket som att det är en oerhört stor skillnad på mig nu och för ett år sedan. För att inte tala om hur det såg ut för 4,5 år sedan. Det är som natt och dag. Så nog sjutton kan man förändra sitt sätt att tänka, du måste bara bestämma dig PÅ RIKTIGT för att göra det. Jag vaknade för 4,5 år sedan och tänkte nej vad är det här? Det är ju jättemånga som mår jättebra, varför mår jag såhär dåligt? Jag behöver inte må såhär dåligt, jag tänker ta tag i mig själv nu. Jag hade börjat prata med en kurator redan pga personliga händelser, så jag satte mig och skrev en lista över saker jag ville förändra hos mig själv. Varken hon eller en av mina nära vänner trodde att jag skulle klara att beta av den listan eftersom det var tunga saker jag hade skrivit upp och det var saker som tar tid att vända på med mera men jag kan ärligen säga att jag har lyckats jobba mig uppåt på de flesta av punkterna, jag har lyckats vända mig såpass att jag upptäcker att jag dragit på mig offerkoftan och jag försöker nu göra något åt det istället för att fastna i det där kletiga, jag stannar upp och tänker efter - den första tanken du får om något kan du inte göra så mycket åt MEN det är DITT val sedan hur du väljer att reagera på det som hänt, sagts etc. Ska jag välja att bli ledsen? Ska jag välja att bli glad? Ska jag välja att bli arg? Ska jag välja att fråga hur personen menade? Ja ni fattar och jag har faktiskt flera gånger lyckats stoppa upp mig själv och fundera över hur jag tänker reagera. En sån sak hände nu i påsk och jag valde att ignorera det eftersom det var en sån löjlig sak att bli så arg över som personen blev.


Jag får nog göra en lista här någon dag över stora händelser i mitt liv som har påverkat mig på ett eller annat sätt =)

Av Helle Jonsson - 7 april 2010 12:12

Då är det sålt. En av de få platserna jag hittat trygghet på i Avesta.


Det kändes rätt så bra i mammas och Christers nya hem. Det kan nog bli en trygg punkt. Jag får bygga lite på det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards