Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Att sitta och lära sig något

Av Helle Jonsson - 26 april 2010 14:22

man har svårt med vanligtvis blir som att bestiga mount everest för mig när jag har PMS. Jag har vääääääldigt svårt för att behärska mig just nu. Helst skulle jag vilja skrika, hoppa på boken, riva sönder den och bränna upp den, smula ner askan till beståndsdelar.

Ibland undrar jag varför jag har så svårt att lära mig en del saker. Varför kan jag inte få ha en naturlig fallenhet för något där allting bara trillar på plats på en sekund? Det är samma sak när jag ska lära mig en ny poi-rörelse. Jag provar tills jag gråter av frustration, sedan försöker jag lite till och blir ännu mer frustrerad, ledsen, besviken och arg.

Det är samma sak när jag ska lära mig spela gitarr. Det slutar ofta med att jag sitter och gråter som ett litet barn för att jag inte får min kropp att förstå hur den ska göra. Jag kan inte tänka 3D särskilt bra. Jag var så glas när det äntligen lossnade med fingersättningen på gitarrlektionerna förut, jag längtade efter att få prova plock-komp. En dag var det dags och jag satt där och mina fingrar VÄGRADE samarbeta. Det gick bara inte. Det gick så dåligt så att jag klarade inte ens av att titta på gitarren vilket ledde till att jag ställde undan den i ett hörn så jag slapp se den. Under så lång tid att jag har glömt allt vad spela gitarr är, så nu måste jag lära om ifrån början och nu blir jag arg ledsen sur frustrerad över att fingrarna vägrar samarbeta.


Ja jag kan faktiskt tycka att livet är ***** orättvist ibland och jag får leta vidare efter saker att ha naturlig fallenhet för. Jag vet att jag kan köra MC och snöskoter bra trots att jag inte kört något av det särskilt mkt. Men jag har inte råd att ta MC-kort och jag har inte råd att skaffa mig en MC att åka runt med. Jag har inte råd att skaffa mig ett skoterkort. Jag har inte råd att skaffa mig en snöskoter som jag ändå skulle bli tvungen att åka ända upp till dalarna för att kunna köra. Här nere brukar ju snön vanligtvis bli 2dm djup och ligga en vecka, sedan regnar det resten av vintern om man har otur.


Ja jag är missnöjd och har tyvärr dragit på mig en offerkofta idag. Jag har svårt att hålla den ifrån mig när PMShormonerna dansar balett i min kropp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards