Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

En jobbarkompis

Av Helle Jonsson - 10 mars 2010 19:30

som jag även betraktar som min vän, sa något väldigt bra häromdagen. Vi höll på att diskutera en grej och hon svarade något i stil med att den hon älskar vill hon ju ska välja henne, inte se henne som en mellanladning före nästa relation utan hennes man ska vilja välja henne. Och det tyckt jag lät väldigt klokt.


Jag är väldigt lycklig över att av alla miljoner tjejer som finns, väljer CJ att vara med just mig.


Imorgon är det dags att grillas igen hos Kaj =D Haha det lät illa, det är faktiskt skitkul att gå dit. Det känns jäkligt gött att ha hittat en utomstående människa man verkligen kan ösa ur sig allt inför och i gengäld få jäkligt bra knep att jobba med allting.

Imorgon ska jag ta reda på hur jag omvandlar mina irritationer till rädslor, för de flesta irritationer baseras faktiskt på rädslor. Nu vill jag börja lära mig hur jag ska se vad det är för en rädsla som ligger bakom mina irritationer.

Jag kanske inte är redo för det ännu. Det får jag veta imorgon.

En del av er kanske tror att det är som att gå till en psykolog men det är det inte. Min erfarenhet av att gå till en psykolog och pratar av sig med och den personen sitter mest och nickar och säga typ Mhm mhm mhm. Hos Kaj får man verkligen jobba. Man får analysera sig själv, gräva i ens inre, lära sig att hitta nya vägar, tips om bra knep och sätt med ledtrådar till hur man kan hitta vägarna.

Det är ballt. Jag har alltid tyckt att det är kul och spännande att gräva i andra folks hjärnor men det är ju lika kul att gräva i ens egna. Sedan är det mkt lättare när man sitter hos Kaj så man kan ställa en massa frågor, det är svårare när man sitter där själv men jag antar dessa utmaningar och gör så gott jag kan.


Vad händer annars? Inte möe. Vi var och tittade på det nya gymet i Kungälv och jag kan säga så mkt som att vi blir Sportlife trogna ett tag till. 24-7 var alldeles för litet och trångt med för få maskiner, två maskiner CJ använder varje gång han är på gym fanns ENBART inne i tjejgymet och dit är inga killar välkomna. Så nej, det blir Sportlife. Jag har tränat på ett sånt där litet gym förut och det var enbart frustrerande eftersom det blev kö till ALLTING hela tiden.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards