Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Helle Jonsson - 29 januari 2009 19:16

Idag!!!!!!! Idag fick jag ääääääääntligen min nya jobbdator. Det tar inte längre fem minuter att öppna en ritning. Och datorn hänger sig inte för minsta lilla. Det tog inte ett halvår för datorn att stänga av sig utan snarare ca 20 sekunder om ens det =D

Däremot har jag kört fast i mina två projekt jag är uppskriven på. Jag kan inte fortsätta med dem innan jag får några viktiga uppgifter som verkligen behöver komma in på ritningen. Ska man om tio år kunna mäta på en viss punkt om brostödet har satt sig så måste jag få plushöjder på dubbarna och det har inte kommit. De har förmodligen inte ens mätt in dem så det kommer ta ett par dagar minst innan de kommer. Och det är ingen idé att fortsätta relationshandla dem innan jag fått alla uppgifter. 

Sen inväntar vi viktig info om en grej som ska sitta på den andra bron jag ritat på. Så idag har jag bläddrat lite grand (?) i Bro 2004. Bronormen som innehåller riktlinjer och olika krav för att broar och handlingar ska bli godkända. 

Av Helle Jonsson - 29 januari 2009 07:36

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=706&a=473015


Jag vill att dem inför ett minsta BMIvärde för att modellerna ska få gå på catwalken. De här är ändå inte de smalaste jag sett däruppe men yayks säger jag bara.



Jag hade en udda dröm inatt. Jag och Cj var ut med en ifrån föreningen. Fast vi var på stat eller något i Avesta av alla ställen. Vi skulle köra hem föreningsmedlemmen i hans as till amerikanare (den var alltså ca 4m bred och jag vet inte hur lång) och precis när vi släpat ut medlemmen utanför så började han spy, först lite och sen som en brandslang. Och jag vägrade ta hem honom till oss eftersom han spydde. Ja jösses. Jag vet inte hur drömmen slutade för helt plötsligt började jag drömma något helt annat. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards