Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Helle Jonsson - 6 januari 2009 20:45

Igår när CJ var hos sin syster en sväng passade jag på att ha en Helledag inne i Göteborg. Jag fick presentkort på Stadium...som jag typ aldrig handlar på egentligen. Så jag knatade iväg till Stadium. Två butiker och hittade...nada den här gången.

Jag och CJ fick ett presentkort på Hemtex så jag knatade uppför den stillastående rulltrappan och gick in. Gick runt runt runt ett par varv. Visste inte vad jag skulle leta efter. Sedan kikade jag lite vid visningsgardinerna och fastnade för en grå/vitrutig köksgardin som var på rea. Hade kostat 299kr och kostde nu 99. EFtersom den inte fanns i förpackning fick en ur personalen plocka ner den som satt uppe och jaga rätt på den andra delen ute på lagret. Gick runt några varv till fast besluten att komma hem med en köksduk också. Jag hittade en lila till slut. Naturligsvis fanns den storleken jag ville ha endast på hyllan läääängst upp där man inte nådde så personalen fick återigen klättra stege och plocka ner vara till lilla Helle. Plockade åt mig fem vita linneservetter också. Så nu är köket jättefint. När jag kom hem städade jag hela lägenheten.Dammsög, möblera om lite i vardagsrummet och sovrummet (vilket betyder flyttade på den gröna fåtöljen så den inte stjäl all värme från elementet som knappt hjälper eftersom det drar så in i ****** från fönstren och balkongdörren, satte dig den svarta "fåtöljen" istället som stod inne i sovrummet förut och satte in gymbollen i sovrummet så alla våra träningsredskap är samlade på ett ställe och inte utspridda i hela lägenheten)

Pratade med pappa en stund i telefonen idag och berättade att när vi får lite pengar över senare ska vi köpa lite gröna bladväxter till köket och sovrummet. Då sa han att ja men ni fyller ju år snart kan ju vara möjligt att det dyker upp ett bidrag till sånt då... Snäll pappa.

Hans fru fyller år idag så jag pratade med henne en stund. Vi snöade in på ämnet ekonomi. 


Annars idag så har vi handlat mat. Första handlingen i vårat spara pengar på mathandlingsexperimentet. Vi har så äckligt höga matomkostnader. Det är f*n inte billigt att ha specialkost. Det suger. Matkassarna är sällan billigare än dubbelt så dyra som vanliga matkassar. 

Medan jag gjorde iordning älgbullar och smeten fick svälla så gjorde jag iordning två olika grytor som jag ska frysa in. 

Ena frysen håller på att bli avfrostad och maen det behövdes verkligen. Översta hyllan var helt full av is. Det kommer ta hela natten att få ordning på den. Det har iaf börjat trilla loss isbitar nu =)


Jag tycker verkligen inte om pengar. 

Men jag har hellre min älskade prins här och är fattig än att vi bor isär och mår asdåligt. 

Av Helle Jonsson - 6 januari 2009 14:33

är dj********t dyrt.

Mat

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards