Alla inlägg under maj 2009

Av Helle Jonsson - 16 maj 2009 11:33

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5160489.ab   överklagan eftersom han är ju en tidigare ostraffad pappa. ALLA våldtäktsmän har någon gång varit en ostraffad person. Tills dem åker fast och då är dem ju ostraffade så det kan omöjligen ha varit en riktig våldtäkt då. Jag hatar det här landet. Vi har inget rättsväsende längre. Det har dött. Undra på att det går åt helsike med allting hela tiden.

Av Helle Jonsson - 15 maj 2009 06:32

Först i början var jag bara trött. Sen läste jag om allt skit som händer i Sverige och världen på en nyhetssajt. Helles humör sjönk. Hon läste sin kompis blogg där hon beskriver hur studenterna går på knäna ännu mer nu och särskilt de som pluggar utomlands. Helles humör sjönk ännu mer. (Man vill helt klart och tydligt inte att folk ska utbilda sig och gud nåde den som får idén att plugga ett språk i just det land där det språket talas så man får in det på ett helt annat sätt). Sen visade datorn återigen att den behöver bytas ut mot en ny. Så fort jag skrivit ett inlägg någonstans och klickar på ok för att ladda upp det mot nätet så blir det sidan kan inte visas. Så jag får vara noga med att kopiera den här texten innan jag gör nåt mer sen. Jag skrev ett långt svarsinlägg på min kompis blogg men datorn tryckte bort det. Då blev Helle tvärsur och ställde sig och diskade högljutt för att avreagera sig utan att mosa datorn till beståndsdelar. Jag fick äta festmat igår. CJ köpte dyr färskpotatis häromdagen. Den fullkomligen smälte i munnen. Och så med dillsill (som är min nya favorit bland sillsorter) A det var så gott så humöret gick upp igen. Sen bad. Ner i sängen. Somnade efter en halvtimme.


Jo just det. Vi såg Arthur och minimojerna igår kväll. Hur skön som helst =) sevärd. 

Av Helle Jonsson - 14 maj 2009 06:37

Jag har bett en person som gett mig och en till en hemlighet som vi verkligen INTE ville ha, att lära sig hålla tyst om sådana saker om just den personen. Mitt liv hade varit oerhört mycket skönare utan den hemligheten.

Det är väl det som pockar på mest uppmärksamhet från mig just nu och drar ner min energinivå väldigt mycket. Jag ska inte hälsa på dessa personer på ett tag så jag hoppas det ordnar upp sig innan jag åker dit nästa gång. 


Jag har ett kul projekt på jobbet =) har dock blivit avbruten hela tiden med annat. Men jag är nääääästan färdig med det bråttomgrejs som kom emellan. Hoppas på att få jobba på med det roliga ett tag nu eftersom det också egentligen är bråttom. Alltså, de flesta projekt är roliga på jobbet. Men att sitta och först läsa in koordinater (det tycker jag är rätt kul av någon anledning) men att sedan sitta och dra streck rakt upp ifrån punkterna, titta på papperet efter en plushöjd, ta 70 000 minus den plushöjden, offsetta en linje, klippa den linjen jag drog rakt upp ifrån koordinatpunken, göra om det hela och så dra en linje mellan topparna på strecken...Ja...

Jag älskar mitt jobb iallafall!

Just nu hägrar semestern. Sooooooooooooova är något jag vill göra. Och bara njuta av ledighet.


Av Helle Jonsson - 12 maj 2009 19:37

Jag har sovit dåligt. Jag är trött på väldigt mkt.


Det var iaf en skön gymsväng med intressant prat med Hannahflickan. (Mycket go person)

Av Helle Jonsson - 11 maj 2009 08:26

Den är stenhård med vilka mattider jag har, vad jag äter, jag har träningsvärk trots att jag inte har tränat sedan i tisdags, jag sover jättedåligt när det är fullmåne - sängen var oerhört varm och gosig när jag tvingades gå upp imorse. Hej och hå. Det är tur man har ett jobb man älskar.


Vad händer annars? Inte möe. Jobba idag. Kanske ringa ett samtal ikväll. Diska kommer jag få göra när jag kommer hem. Suck. Rolig läsning va? Sorry att jag är lite tråkig just nu men jag är hur trött som helst. Det är ett under att jag sitter upprätt kan jag tala om.

Av Helle Jonsson - 10 maj 2009 19:17

vaknade. Sovit konstigt. Kände mig hyperstressad. Thorgal löste mysteriet genom att tala om att det varit fullmåne. VIlket förklarar min dåliga sömn ett par nätter.


Varit på Elfsyssel. Poiat lite. Hängt lite. 

Gick hem. Klippt gräs. Klippt kanterna på gräste. Planterat häckplantor där 90% kommer att dö precis som förra året. Får se hur många som överlever i år. Handlat mat. Bokfört en massa kvitton och grejer.CJ hämtade Rob. VI har handlat mat. De har hyrt en film de ska se när Helle har gått och lagt sig. Vilket jag vill göra rätt snart för jag är verkligen helt slut. Jag fattar inte ens varför. Jag har inte överansträngt mig den här veckan. Mina knän blev verkligen griniga på mig efter min och CJs cykelfärd både till och från Gtb förut. De tjurar fortfarande =( Behöver verkligen träna upp musklerna runt knäna. 

Potatisgatängen ska strax in i ugnen. Veg.burgare till det. 




Vet ni vad? Ratatouille är SUPERgott. Ni måste prova det någon gång.

Av Helle Jonsson - 10 maj 2009 19:13

för den här unga damen. http://www.aftonbladet.se/wendela/article5005033.ab

Av Helle Jonsson - 9 maj 2009 21:02

AMS har gått för långt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5104256.ab

dem är ju sjuka i huvudet. Jag tyckte de var värdelösa när jag sökte jobb men det här?  Jag hoppas dem som nekade henne att gå på sin egen mammas begravning inte får ledigt själva när de ska gå på liknande.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards