Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Helle Jonsson - 16 maj 2009 19:14

Beställt tre böcker från Adlibris. På deras hemsida står det att de skickar sina paket med Schenker. De har aldrig gjort det med mina grejer. De har enbart skickat mina grejer med posten. Vilket gör mig sur eftersom jag inte vill att mina grejer ska skickas med slarva bort Helles grejer posten. Skriver ett företag på sin hemsida att de skickar sina varor med ett särskilt företag förväntar jag mig som kund att den informationen är sann. Jag måste börja komma ihåg att skriva som extra notis till dem att jag VILL att mina grejer verkligen ska skickas med Schenker. Morr

Av Helle Jonsson - 16 maj 2009 11:40

Ok jag VET att man inte riktigt kan jämföra det men....

Min ena bästa vän har precis köpt ett hus. För 670 000. Skulle det huset ha legat här hade man fått lägga på MINST en miljon. Jag vill också ha ett hus. Men som priserna är här har jag inte råd. Och jag blir så frustrerade när jag hittar det ena vackra huset efter det andra och vi har verkligen inte råd. Suck.

Min vän bor i Dalarna. Så länge man håller sig ifrån centrala Borlänge, Falun och Mora är husen snorigt billiga. Okej Tällberg kan nog faktiskt kosta en del också.

Vi har sjuka huspriser här. Suck.


Och jag måste faktiskt säga att man har oftast bättre ekonomi om man bor längre ifrån storstäder. Min far och hans fru tex skulle inte kunna ha en den levnadsstandard här som de har uppe i Dalarna. Det är jag rätt övertygad om. Husen är billigare. På många ställen är maten på nåt sätt billigare (men det är oerhört mkt sämre utbud, särskilt för specialkostare)

Jag är nog faktiskt glad ändå att jag bor här. Jag är hellre fattig och har ett större matubud att välja mellan. Och jag är hellre fattig och har min älskade prins boende hos mig än rik och bo långt ifrån min älskade prins. Jag tror han har insett det nu. (fast kunde någon trolla fram ett jobb åt honom skulle jag bli glad. Få en bättre ekonomi. Kunna spara lite mer och bättre)


Att vara överkänslig mot pollen, spänna sig över bröstkorgen när man cyklar och att vara ute och cykla där det är backigt är INTE kul. Luftvägarna låser  ihop sig =( Ibland hatar jag min kropp. Idag gjorde jag verkligen det när vi cyklade före frukost. Jag ville slakta min cykel. Men det är ju inte den det är fel på (även om det är några småfel på den). Det är min kropp som är trasig. Är det någon som har en hel till salu?



Av Helle Jonsson - 16 maj 2009 11:33

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5160489.ab   överklagan eftersom han är ju en tidigare ostraffad pappa. ALLA våldtäktsmän har någon gång varit en ostraffad person. Tills dem åker fast och då är dem ju ostraffade så det kan omöjligen ha varit en riktig våldtäkt då. Jag hatar det här landet. Vi har inget rättsväsende längre. Det har dött. Undra på att det går åt helsike med allting hela tiden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards