Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Det här med hormoner

Av Helle Jonsson - 8 februari 2009 10:41

Jag citerar jobbets osteopat: "Det kan inte vara helt lätt att vara tjej". Detta sa han när jag berättade om varför min kropp freakade ur för två veckor sedan när jag inte hade råd att köpa ut mina dyra jäkla nuvarings. När hormonet började sina i kroppen betedde den sig som om den hade världens abstinens efter det. Jag blev helt knäpp. Jag hoppades att min kropp inte skulle bete sig som ett psykiskt sjukt paket längre som den gjorde förut. Men jag hade tydligen fel =( Kroppen har fortfarande inte återhämtat sig helt utan jag får fortfarande flög över ingenting och blir skitledsen för ännu mindre saker.

Att kroppen håller på att avvänja sig från hormoner och få orden då skaffar man inte barn slängt i ansiktet på det sätt som det kändes just den där dagen det bröt ner mig fullständigt och totalt. 

Det har varit en del saker som hänt under ett par månader där jag ärligt talat hellre hade blivit spottad i ansiktet istället för att de skulle göra det de gjorde eller sa det de sa. Att krossa ens förtroende på det sätt som en person gjorde, jag vet inte hur lång tid kommer att ta för mig att bearbeta det och mina känslor för denna person är just nu helt avstängda. Just nu är hon luft för mig. Vilket alla i det hushållet just nu. 

Sedan när jag sökte tröst för att få vädra ut mina tankar kring barn så fick jag något kastat i ansiktet som jag inte alls hade förväntat mig. Ska man tänka på det sättet känner jag nästan ingen alls som ska ha barn. Det var mitt under min kropps antihormonperiod så det slog sönder mig totalt. Jag blir fortfarande ledsen över de där orden. Då skaffar man inte barn alls. I flera dagar var jag helt förkrossad och ville inte ha någon inpå mig alls. Stängde in mig på mitt rum på kontoret och sa verkligen inte ett ljud vid fikabordet.Det finns flera sätt att säga saker som man själv anser vara en sanning. Jag är så glad över att ha Linda som verkligen var ett otroligt stöd för mig under de värsta dagarna hittills i mitt liv. 


Jag hatar pengar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards