Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Här sitter jag

Av Helle Jonsson - 13 oktober 2008 14:33

med feber. Igen. Eller ja, nu har febern gett med sig. Men det är f*n pinsamt att min kropp blivit sjuk varenda månad förutom januari i år! Jag skäms över det ärligt talat. Jag har ingen motståndskraft mot förkylningar alls.


Imorn ska jag till jobbet. Det ser jag fram emot. Jag är lycklig över att ha ett jobb som jag verkligen älskar. Och jag kan tänka mig att mycket av lyckan även är det att jag slutade räkna när jag hade sökt över 600 jobb. Var arbetlös (utöver några få timvick här och där) från det att jag slutade gymnasiet 2001 till augusti 2006. Det är verkligen hemskt. Och inte bara att man inte ens får ett svar på de jobbansökningar man skickar ut man blir dessutom kallad för parasit, man är lat bidragssnyltare och jag vet inte allt vad jag fått utstå för skitsnack från folk som inte har en aning om hur det känns att vara arbetslös och inte ha femtusen kontakter överallt. Hur det känns att skicka in en ansökan, hoppas, vänta och inte ens få ett nej. Det är jättehemskt och tar oerhört effektivt död på ALL form av självförtroende och självkänsla. Det var många gånger jag bara ville lägga av, skita i det men min stolthet är för stor. Jag försökte och försökte och försökte, till slut gick det. Vägen dit var lång men jag har lärt mig väldigt mycket, jag kommer aldrig att ställa mig och säga att ALLA arbetslösa är arbetsskygga snyltare! Aldrig någonsin! Absolut det finns några därute som verkligen är det. Jag vet två som bor i Nässjö som vägrar skaffa jobb, och när de väl får en provanställning serverade av kommunen så missköter de sig med flit så mycket så de ska få nej. Men jag vet att det är faktiskt en minoritet som håller på med sånt. Majoriteten arbetslösa försöker faktiskt och blir nertryckta i smutsen gång på gång men de ger sig inte.


Nu ska jag lägga in kvittot i datorn.

Ha en bra dag allihop. Det blir säkert något tristessinlägg senare också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards