Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Helle Jonsson - 11 oktober 2008 15:16

inte välja ut någon film av de vi hade så vi knatade upp till JA-butiken och hyrde film. Juno och Guldkompassen.

Juno handlar om en sextonåring som blir gravid. Det är (ur min synvinkel) lite mer ovanligt perspektiv på tonårsgraviditet. Det är ingen som skriker och bråkar om att hon mååååste göra abort, iof kan det ju mkt bero på att hon redan bestämt sig för att adoptera bort barnet när hon talar om det för sina föräldrar. Ja den är  helt klart sevärd helt enkelt.


Guldkompassen har vi inte hunnit kolla än. Blir intressant. Jag har inte sett den och jag har inte läst böckerna. Den känns lite Sagan om ringen och Harry Potter-jag har inte läst böckerna. Jag har läst en HP bok och den gav mig absolut inte ett skit men filmerna är jättebra. Jag började läsa någon av böckerna före Sagan om ringen-somnade ifrån den så fort jag öppnade den så jag gav upp. Nu ska jag sluta svamla och surfa runt på lite nyheter.

Av Helle Jonsson - 11 oktober 2008 11:17

Idag är en skön dag. Det duggregnar ute så jag kan utan dåligt samvete gotta ner mig i soffan med en film...eller två.

Vaknade tidigare än jag hade tänkt mig, la mig och läste lite innan jag gick upp. CJ gick upp samtidigt och eftersom vi hade nada att äta till frukost åkte vi ut till grossen i Ytterby och handlade  lite. Nu har vi ätit frukost, jag har tagit fasta på min ena kusins familjs helgfrukostrutin. Lite lyxigare och lite mer att välja på frukost =) Jag tyckte det lät som en underbar idé det där att lyxa till det lite på helgerna när alla har tid att sitta och äta frukost i en lugn takt utan jobb och annat som drar och sliter i en.

På vardagarna äter jag "bara" havremjölk med Frebacos osötade havreringar och en mugg te till frukost på jobbet. På helgerna blir det ofta soyghurt med havreringar, någon god smörgås med gott pålägg, juice och te. Oftast lite frukt och grönsaker också. Gött gött.


Igår var vi och firade J som fyllt år. Fick även träffa hennes pojkvän som hon snart ska flytta ihop med. J och jag lärde känna varandra i gymnasiet. Hon gick i min bästis T´s klass. J flyttade ner till Göteborg innan jag flyttade till Kungälv men det har ändå blivit så vi bara har träffats 5 ggr. Varför blir det så? Förut var det ju för att jag inte hade råd att åka någonstans när jag var arbetslös nu blir det istället så att man har bara siktet inställt på att komma hem efter jobbet. Men vi bestämde att vi ska försöka få till en fika någon dag när hon slutar sin "mellantid". De har ett rullande schema på jobbet.


Jag är fortfarande prickig och kliig. Skulle bra gärna vilja veta vad det var som triggade igång det den här gången. Oh well.


Nu ska jag försöka välja ut en bra film...och kolla så tvättmaskinen gick igång som den skulle. Tycker det är lite för tyst från badrummet.


Ha en bra dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards