Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Jag är listoman

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2008 11:57

så det är något som kommer dyka upp titt som tätt här.


Här är den första för den här bloggen:


Listigt!Namn: Helena
Piercingar:  I öronen! Hade en i nosen förut som jag saknar.
Tatueringar: Det är fortfarande i planeringsstadiet
Längd: 166 cm                                                                                              
Skostorlek:
 Runt 38. Det beror på vad för skor det är.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Jag längtar tillbaka till Storbritannien rätt mycket men jag är nöjd med att bo här. Skulle möjligen vara i hus eller radhus då.Tycker andra att du är attraktiv: Det beror ju på vem man pratar med
Dricker du: Vatten ja. Alkohol? NejAnvänder du droger:  Nä!
Röker du:  Avskyr cigaretter och har jättesvårt för folk som röker
Snusar du: Blä.
Vilket shampoo använder du: Bara för det står det fullständigt still i huvudet. Body shops Nettle schampoo använder jag. inga konstigheter i och inte djurtestat, kan det bli bättre?
Vilken parfym använder du: None.Vad är du rädd för: Getingar, ofrivillig ensamhet, Bush och Reinfeldt
Gillar du att tvätta: Öh nej det har samma rolighetsnivå som att diska. Astrist nödvändighet. Gillar du Berg-och-Dalbana: Icke. Inte sen jag åkte det på Öland och det kändes som att jag skulle trilla ur vagnen. Jag var väldigt smal då, det var innan de hade kommit på det här med mjölken och säkerhetsgrejen höll inte fast mig ordentligt.
SENASTE..
Film du hyrde:
 Det var så länge sen så det minns jag inte ärligt talat.
Film du köpte: När jag köpte film senast köpte jag Sweeny Todd och Ratatouille.
Låten du lyssnade på: Det var nog Kolla kolla med Nationalteatern.
Låten du hade på hjärna:  Ylle med Nationalteatern.Låten du laddade ner: Ja jag laddade ner Fools garden och några till lagligt från någon hemsida, de kostade pengar och jag surar över att det inte får att spela dem i MP3n bara för att dem är så hårt säkerhetsgrejade. Blä.Personen du ringde: Pappa tror jag
Tv program du tittade på: The Simpsons igår kväll.
Personen du tänkte på:  Min prins som sitter bredvid mig.

FAVORIT..
Mat:
 Min morbrors. Han gör verkligen gourmetmatLåt:  men herregud ska jag verkligen räkna upp alla hundratals? Det kommer ju ta flera dar
Sak att göra: Lyssna på musik och läsa helt klart.
Sport: Hästsporter!
Dryck:  Vatten. Helst Östbjörkavatten som är det absolut godaste kranvattnet som finns
Kläder: Mina älskade gothbyxir som jag köpte på Isis i Glasgow.Film:  Det är många. Sweeny Todd, Ratatouille, The Corpse bride, Sleepy Hollow (som jag ändå inte sett så många gånger) filmkännare börjar ana ett mönster på Tim Burton här tror jag....Ja inte Ratatouille då. Jag gillar sådana animerade filmer också en hel del. Shrek filmerna är ju guld.
Bil:  Men det var väl ett jäkla tjat om bilar. Jag vill ha en motocykel. Eller helst flera....

HAR DU NÅGONSIN:
Gråtit över en pojke
: Öh ja!
Gråtit över en flicka:  Jadå!
Ljugit för någon: Ja, haha! Men bara vita lögner...(snor Petras svar)
Varit i slagsmål: Syrran och jag slogs en hel del. Våra föräldrar tycker vi inte slogs särskilt mycket medan jag och syrran har en helt annan bild av det =) Sen var det ju Ingemar som fick en smäll när han gick över min gräns för hur mycket elakheter jag tålde från honom på en och samma dag...Bläbbet som gick i min högstadietklass som avlivade min självkänsla fullständigt hade fått smällen som min skåpdörr fick...skit att han inte stod bredvid mig när han öste ur sig sina elakheter....Blivit arresterad: Inte vad jag kan minnas.
ANTAL..
Gånger du varit kär: På riktigt? Johanna, Alexandra, Jimmy och min älskade prins nu. Fyra gånger!Gånger ditt hjärta brustit:  Ett par.Killar du kysst:  Det var inte så många. Kunde räkna dem på en hand senast jag räknade.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Några stycken.
Ärr du har på kroppen:  Ett på höger långfinger efter Max (häst som var tjurig), ett annat ärr på handryggen efter en annan häst som var väldigt konstig i huvudet...sen har man väl ett och annat som bleknat som man ådrog sig när man var liten och lärde sig cykla/åka rullskridskor/rollerblades osv.
VAD/VILKET
Ska bli skoj:
 Halloweenfesten är väl nästa rolighet som är på planering tror jag.
Ska inte bli skoj: Att det är 21 dagar kvar tills jag får lön...det finns hela 175kr i min ägo tills dess. En hel månad nästan utan pengar suger.
Sparar du till: Jag försöker bygga upp ett sparkonto.Väntar du på: Att ha tillräckligt med pengar så man kan dra på shoppingresa till Camdentown i LondonPålägg som gäller: Men hummus såklart.Dagens dryck: Varm choklad från Eat two and veg i London. Jaha som jag druckit idag? Brämhults äppeljuice kanske?

SENASTE..
Personen du fick mail av:  MammaPersonen du fick brev av: Jag fick min Pondustidning igår. Prenumererar på den. Och det var det roligaste numret på ett bra tag.
Personen du fick sms av: Jag fick ett av syrran igår kväll...Om jag inte missminner mig.Gången hela din familj åt middag tillsammans: I julasSaken du köpte: Räknas det att beställa nya kängor? Gissa tre gånger varför jag bara har 175kr kvar...men jag behöver nya vinterskor så...
Var det kul: Vad var kul?Hur tidigt stiger du upp: På vardagarna ringer klockäcklet 5.30 men jag kommer sällan upp före 6
Gillar du att slåss: Nä det är onödigt(snor Petras svar igen)
Vad ska du göra ikväll:  Inte möe. Varit så mycket en tid så jag vill bara slappna av och bara vara.
Är du seriös:  Dahahaha. Nä seriöst...^^ Ibland. När det behövs.
Vad är du allergisk mot: Mjölkprotein!Var har du ont: Jag har en spänningsknuta i vänster axel just nu och en låsning i ryggen som gör ont när man kommer åt den.Använder du hårspray:  Färgad möjligen.Kan du stå på händer: Jag lärde mig aldrig det särskilt bra. Men jag försökte.
Favorit serie: the Simpsons!
Håkan Hellström eller The Ark:  The Ark
Bright eyes eller Lars Winnerbäck: Winnerbäck
Salt eller socker:  Salt.Gillar du ketchup: Nä de tog ju bort den gula jag är ju överkänslig mot röda saker så jag är utan ketchup igen. 
Är du glad nu: Hyfsat!
Var du glad igår: Ja!
Känner du nån som jobbar på sjukhus: Tror inte det. En som har jobbat men inte just nu
Vad dansar du till: Dansbar musik?Stockholm är: Är en stad jag har svårt för. Jag har aldrig upplevt att bli utskälld i rulltrappan och för att man råkar titta på samma klädsnurra som någon annan samtidigt än där så Sthlm går fetbort!
Göteborg är: UNDERBART!Kan du sjunga: Inte så bra som jag vill
Mer värt än guld:  CJ, familjerna och vännerna
Spaghetti eller makaroner: Spagetti.Ett land jag helst vill besöka:  Jag vill tillbaka till UK. Annars vill jag till New Zeeland, Australien och Island =)
 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards