Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Va? Vad är nu detta?

Av Helle Jonsson - 9 september 2012 08:23

Två inlägg på två dagar? Måste ju vara nytt rekord i år =D


Vi sov rätt så gott inatt även om skruttis vaknade någon gång. Jag har haft henne i min säng så jag inte ska behöva springa så mycket när hon vaknar femtioelva gånger pga förkylningen. Jag är tillräckligt trött ändå som det är med förkylning och skit i kroppen. Har jag henne i samma säng så behöver jag ju bara sträcka ut ena armen när hon behöver tröst.

Idag kör vi igång medeltidsföreningen igen. Det ska bli gött. Det är en väldigt liten förening men det är underbara människor som är med i den. Medlemsmöte och sortering av förrådet står på agendan.

Tuvaskrutt leker i sitt rum. Underbart. Ur högtalarna skvalar irländska kärlekssånger. Varför just irländska kärlekssånger? Ja säg det. Jag ville ha musik när vi åt frukost och det kändes tillräckligt fartigt med smöriga kärleksballader på irländska. Eller irländsk engelska. What ever. Lugn musik blev det hur som helst =D


Hösten har definitivt kommit. Det är mörkt på kvällarna och nätterna. Det är kyligt på mornarna. Träden har börjat fälla sedan någon vecka tillbaka. Såna här dagar längtar jag ärligt talat ännu mer efter hur eller radhus. Ännu mer frestad blev jag av att läsa underbara Kajsas blogg där hon fotat kaminen. Eld. Värme. Jag vill också ha. Men det känns ju ännu längre bort nu att ens ha chansen att få ett sådant lån. Jag hatar pengar och huspriserna här.

 
 
Tant K

Tant K

9 september 2012 09:54

Jo, utan öppna spisen hade vi aldrig bott här...öppen spis är ett MÅSTE om man bor i hus (sjukt rått på morgonen). Jag borde fattat att det var för bra för att vara sant...nu bröt en förkylning ut hos E - idag... Jag har ju känt att det varit på g hos mig ett par dagar också, men försökt tränga bort sådana tankar. I övrigt håller jag med om huspriserna, vore gött med ett aaaaningen större hus (typ dubbelt så stort), men det är ju löjligt dyrt! Bamsekram!!!

http://mrsfrisellius.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards