Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Det är en trygghet i att bo i hyresrätt

Av Helle Jonsson - 12 juni 2011 14:53

men fy f*n vad less jag är på att de köper in billigaste skiten de kan hitta.


De helrenoverade köket sommaren 2007. Detta för att byta stammar. Köket var fullt användbart och fräscht när jag flyttade in. I det nya köket så slarvade de som jämnade till betongen i golvet så mycket att golvet inte är rakt nu utan går i vågor. De satte dit såna där listliknande saker under skåpen odyl som lossnar så fort man tittar på dem. De satte in ett nytt kylskåp/frys som de hittills fått laga två gånger och det är konstant en halvliter vatten längst ner i kylskåpet trots att skiten blivit lagat för det en gång. De hade inga kökstapeter man kunde välja mellan utan bara såna papperstapeter som suger åt sig allt som har med väta och olja att göra.

De satte in spotlights i glasskåpet. Den ena spotlighten fick de laga eftersom den var glapp. De satte in en köksfläkt som är så värdelös på att suga ut matos att det är löjligt.


Förra fastighetsvärdarna hade lägst pris och servicen var därefter. Det städades i princip aldrig i trapphusen, källare, utomhus etc. De klippte inte gräset, de klippte inte häckarna, ringde man hade man tur om det som gått sönder blev kollat på efter två veckor om de kom alls, otrevlig personal osv osv osv. Dessa idioter byttes ut förra året och vips nu har vi Samhall som städar och det fungerar jättebra. Det fuskas fortfarande med gräsklippning och häcktrimning dock så de som har hand om det är jag inte helt nöjd med. De anlitade ett företag förra året som sanerade runt husen och som inte gjorde ett bra jobb, ljög och la dit dålig billig jord som skulle vara ren. Är det därför jorden var proppfull med ogräs och packas så tätt att gräset dör? Nu ska detta företag återigen få greja med våra uteplatser. Vi hyresgäster är inte helt nöjda med detta val. Mitt i när de höll på med saneringarna förra året så tog företaget 6 jäkla veckors semester så vi kunde inte utnyttja våra uteplatser ALLS förra sommaren.


De renoverade badrummet innan jag flyttade in. Torkställningen ovanför badkaret ramlar ner om man råkar ta loss kläderna i fel vinkel vilket är den vinkel som är lättast att ta ner kläderna nämligen snett uppåt. Detta har medfört att torkställningen slagit upp skador i badkaret så det ser förjävligt ut nu.


Ett företag var och grejade med vårat varmvatten i tisdags. Som på beställning kom en skitstor varmvattenläcka i huset i fredags kväll=vi har varit utan varmvatten hela helgen. Det går inte särskilt bra att diska i kallvatten, man kan inte duscha, ska man bada får man hålla på i en timme och koka vatten och bära från köket ut i badrummet.


Ja det är en trygghet att bo i hyresrätt men fy f*n vad trött jag börjar bli på det emellanåt. Man lär sig ju åtminstone att man inte ska köpa billigaste grejerna som finns den dag man har turen att kunna flytta till eget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards