Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Hmmmm

Av Helle Jonsson - 1 juli 2010 11:54

Jag har haft några dagar när jag haft lite svårt att hålla humöret uppe helt. Jag har sovit dåligt, känner mig stressad och behöver verkligen semester. Med detta kommer det nästan alltid lite såna där existensiella frågor i mitt huvud.

Oftast handlar det om samma sak.

Hur känns det att vara omtyckt redan ifrån första början?

Hur känns det att vara en person som någon tycker om direkt?

Hur känns det att få dela gemenskapen på riktigt alltid?

Oftast är det skönt att vara den där som inte riktigt platsar in. Den där som sitter som en nagel i ögat på folk (fast jag har ofta undrat varför). Men ibland undrar jag ändå. Hur känns det?

Hur känns det att alltid utvald när man ska göra något två och två? Många gånger har jag alltid varit den där som blivit över. Under den tid jag var bästis med M som barn så valde hon lika ofta bort mig som hon valde mig. Jag blir aldrig vald om man får tillfrågan om det är någon särskild man vill dela rum med. Jag är ofta den där anpassningsbara personen. Och vi behövs ju vi också. Men ibland undrar jag ändå.

Hur känns det att inte bli bemött med kritiska ögon och nedvärdering första gången man träffar nya människor? Jag har tyvärr blivit det så ofta så jag tar förgivet att folk inte vill prata med mig och när de gör det blir jag så överrumplad att jag bara svamlar och låter som världens största pucko och känner mig också sådan. Det är så många gånger jag träffat nya människor som jag direkt sett att den där personen har redan dömt ut mig, varför? Vi har ju inte ens hunnit prata med varandra.

Och alla som dömer en och sedan vägrar göra en ombedömning om man faktiskt förändras. Det har tagit tid för en del att inse att jag har faktiskt förändrats till det bättre. Jag har börjat prata mer. Jag står på mig mer. Men jag är långtifrån den där översociala människan som älskar att stå i centrum och som älskar att höra sin egen röst. Jag har träffat och pratat med en del helexentriska människor och försöker jag återberätta detta för andra är det en del som tror att jag ljuger för att verkar mer intressant. Men det är inte sant. Jag ljuger väldigt sällan. Det var därför det kändes så i hjärtat och hela kroppen med för den delen förra hösten när jag blev anklagad för att ljuga. Att vi hittade för att bli av med en person.


Det är ju tyvärr inga roliga känslor som kommer med dessa tankar. Jag behöver hitta ett sätt att bryta det mönstret så jag kan ta mig ur offerkoftan och gå vidare i livet. Jag har förlåtit de som påstod att jag ljög i höstas. De vet inte bättre helt enkelt. Tog bara upp det som ett exempel här.


Jag behöver verkligen semester nu och vila upp mig, mitt huvud och mina tankar.

6 dagar kvar.


Och nej jag har inte börjat vantrivas på mitt jobb. Jag älskar det. Det är något av de bästa jobb jag kan ha. Roliga arbetsuppgifter, kul arbetskompisar, flextid... Stor trivsel.


Åh någon pratade med mig. Det lättade upp mig. Mer sånt.


Ha en fortsatt bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards