Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Trött och seg

Av Helle Jonsson - 17 juni 2010 12:01

Är inte på humör för någonting idag.

Det blev lite för sent hem igår ifrån tekvällen. Men det var så länge sen vi träffades så det var värt det.


Magkatarr har härjat min mage sedan i helgen. Inte roligt. Var sjuk ifrån jobbet måndag tills idag. Tappade datumkollen totalt så jag var helt säker på att det var idag Hannahflickan skulle opereras så jag skickade sms - dagen här här, har du fått tid ännu? Fick till svar att operationen var igår. Håhåjaja.


Om någon timme kommer våra nattgäster och hämtar extranyckeln så de kan ta sig i inatt när de kommer ifrån festivalen. Det är nog första gången jag har nattgäster som jag sammanlagt kommer se i vaket tillstånd max en kvart tror jag =D De hämtar nyckeln på mitt jobb sedan åker dem imorgon när jag jobbar.


Jag är lite nyfiken på vad våra hyresvärdar pysslar med. Med egentligen alldeles för kort framförhållning skickade dem ut kallelse till ett möte på en oerhört dum tid så det inte kommer vara särskilt många på mötet. Hur många är det annars som får kallelsen på måndag om ett möte som är fredag samma vecka kan ta ledigt så de kan vara hemma 10 på morgonen? Värdelöst. Så CJ ska få gå på det och höra vad de har att säga om utformningen av våra uteplatser. Det ryktas om någon slags vindskydd.

De har även satt upp såna där postboxar i trappen. Då kanske man slipper agera postombud till sina grannar som posten inte orkat leta efter. Varenda år när det kommer vikarier på sommaren börjar vi få Camillas post. För Camilla är ju så likt Helena. Och efternamnen slutar ju på sson. Att hennes efternamn börjar på T och är 14 bokstäver långt, mitt börjar på J och är 7 bokstäver långt är inget posten reagerar på. Jag blir så j*****a trött. De kan väl lägga ner posten och hitta på något annat sätt att skicka ut grejer. Posten slarvar ju ändå bort hälften av det de ska dela ut känns det som. Tänk om vi inte hade varit schyssta grannar, då hade vi kunnat sno Camillas paket och sålt grejerna. Posten har ju även sett till att jag nästan hamnade hos Kronofogden då de först slarvade bort räkningen, sedan slarvade fanskapen bort den första påminnelsen. Hade dem inte gett mig påminnelse nummer två hade räkningen skickats till inkasso. Gissa om jag blev arg. Och naturligtvis så fick man ingen kompensation för att de gjort så att min räkningen kostade över 200kr extra.

BLÄ!


Nej nu ska jag sluta gnälla och börja jobba istället.

ha en bra dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helle Jonsson - 20 januari 2015 07:21

FÖrra året var ett jobbigt år. Första halvåret många jobbigga händelser, en för mig kär kollega blev svårt sjuk och gick sedan bort väldigt hastigt, min älskade bonusmamma blev svårt sjuk och var farligt nära döden, det skar sig totalt med pappas dåv...

Av Helle Jonsson - 4 oktober 2014 18:25

Host host host nys nys nys frääääääs, nys host host host host. Nästan lillebror fick sin andra son (veckans bästa händelse utan tvekan) För lite sömn=skrik och bråk varje dag både morgon och kväll. Stora vagnen stulen.   ...

Av Helle Jonsson - 27 augusti 2014 18:36

Vi var på simskolan, lekte med en kompis och gick sedan på kalas, fram tills kl.15 var skruttis hur pigg som helst, sedan tokdäckade hon totalt, T hade smittat henne med sin förkylning, på kvällen hade skrutt över 40 graders feber. Sedan har den pend...

Av Helle Jonsson - 29 juni 2014 16:47

5 hela underbara veckor semester. Jag älskar mitt jobb men åh vad jag är värd semester och ledighet. Slappa dagar utan måsten. Hoppas det blir lite sol och värme snart annars får jag börja käka d-vitamin känns det som =D Min ena bästa vän skrev a...

Av Helle Jonsson - 13 februari 2014 16:08

Det har på kort tid varit mycket tråkigheter för vänner och bekanta, kollegor osv. Idag kom ytterligare ett fruktansvärt tråkigt besked, en underbar kollega har efter en trids sjukdom lämnat oss hastigt. Han borde ha fått många år till med sina barn ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards